Emmas blogg

Detta handlar Emmas blogg om:

Emma gillar att åka husbil ! Här kan ni läsa om Emmas liv. Vi har tagit foto och skrivit nästan var dag om allt som Emma hittat på, alla hennes hyss och vardag och resor mm från 8 veckors valp till nu. Ni kan även läsa om våra vinresor, vår familj mm
OBS! Klicka på den kategorin ni vill läsa om till höger !
Välkomna !

Söndag 22 april, Lundåkra var det i helgen!

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson sön, april 22, 2018 16:58:16
I fredags middag åkte vi till Lundåkra hamnens ställplats. Det var redan många bilar när vi kom dit...Det var jättefint väder och vi satt ute och mös i solen... Vi träffade ett par vänner från Ängelholm som vi träffade förra helgen när vi var i Persköp, och sen kom Magnus (Mimme) och hälsade på på kvällen också.Lite fler solnedgångar...På lördagen blåste det tyvärr och var mycket kallare, så vi satt inte ute då. Mimme kom och hälsade på på eftermiddagen. Han körde elcykeln ditBerne och jag hade redan börjat med mat till och två, men Mimme gick till Idas restaurang och fick en vräk-macka så vi kunde äta tillsammans i husbilen. Sen spelade vi träspeletMimme vann och Berne och jag blev båda tvåor.... :)Vi åkte hem på morgonen och Berne klippte gräs och vi donade i trädgården. Mina små backsippor hade slagit ut under helgen :)

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1783

Tisdag 17 april, Nya gardiner....

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 17, 2018 13:31:34
Så här såg de gamla gardinerna ut i stora rummet...Bilder från kök/allrum...

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1782

Tisdag 17 april, Nu har vi varit i Persköp

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 17, 2018 13:20:20
I helgen som gick var vi i Persköp på ställplatsen som blev "Årets ställplats 2017". Det var fint med en liten sjö och rent och fin var det överallt.Det var sol och fint både fredag och lördag, men på söndag morgon duggregnade det.
Nedan är lite fler bilder...

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1781

Söndag 8 april, Lundåkra

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson sön, april 08, 2018 15:24:59
Lundåkra hamn utanför Landskrona! Jag älskar dessa färgerna när solen går ner...
I fredags åkte vi med husbilen till Lundåkra ställplats utanför Landskrona. Det var inte så många husbilar där när vi kom, men sedan droppade de in i full fart så hästan alla platserna var fulla vid 8 tiden.Emma gillar att vara här. Vi köpte "Vräk-mackor" i restaurangen på ställplatsen. Jättegoda och man blev verkligen mätt. Vi tog med dem till husbilen och åt.Bild från restaurangen "Idas by the sea" Trevlig personal...och jättegod mat !Emma gillar att vara i husbilen, hon har koll på allt härifrån :)Här har det kommit lite fler husbilar...Det var jättemånga som pysslade med sina båtar. En båtägare hade byggt ett tält till sin båt i höstas, det hade klarat alla stormar och vindar och stod precis som i höstas...Emma får sova i vår säng i husbilen på natten, hon ligger alldeles blickstilla och myser. Inget bus, för då åker jag ner tänker hon nog....På lördagen blåste det rejält på förmiddagen, ett gäng med äldre herrar seglade med sina radiostyrda segelbåtarVi gräddade våfflor till lunch, jättegott!!Här äter grannen korv med bröd, det tyckte såklart Emma verkade smaskens, om jag stirrar ut dem kanske jag kan få en liten bit ?Det var många som sjösatte sina båtar nu i helgen, det är roligt att titta på...Himlen är så underbar i hamnen på kvällen när den skiftar i solnedgången...
På söndag morgon åkte vi hem igen efter en härlig weekend!

När vi kom hem och hade fixat vad vi skulle hemma gick vi ner till Furulunds rcklubb. Det var träning i det underbara vädret. 17 grader varmt, vindstilla och sol!Emma sitter och kollar vid banan...I dag var det första dagen som ute-banan var öppen, jag trodde det skulle vara fler som ville träna från andra klubbar som inte har fått sina banor körklara än....
Men det var ett bra gäng som var där i alla fall...
Roligt att höra förbränningsmotorerna och det doftar speciellt av bränslet... Det är en alldeles speciell känsla!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1780

Fredag 6 april

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson fre, april 06, 2018 08:46:48
Emma kollar in katten på tv, den var väldigt intressant, annars bryr hon sig inte särskilt mycket om tv:n.I måndags var det underbart vårväder och vi grillade och satt i uterummet för första gången i år !Emma njöt av att få ligga i solen på sin gräsmatta :)
Efter lite snö i onsdags var det åter finare väder och jag cyklade upp i byn och blev klippt på två saxar (salong Marie) Jätteskönt att slippa det långa håret!
Sedan tittade jag in på Microracing och fick se Jessicas nya små kaniner, Happy och Nicki. Så söta och de har jätte, jätte mjuk päls och hängande öron...
På måndag öppnar Sundets läkargrupp en ny filial i Furulund. Kanon! Jag har redan listat oss där och även beställt tid för kontroll :)

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1779

Lördag 31 mars, På väg hem....

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 13:14:24
På påskafton styrde vi kosan hemåt, vi hade hört att det skulle bli snö här hemma, och redan i Tyskland och Danmark låg det snö längs vägen. Men här hemma var det barmark :)
Emma vilar huvudet på bordet när vi kör.

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1778

Fredag 30 mars, Långfredag, Vi fortsätter till Hodenhagen

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 13:10:03
Det var många köer på motorvägen... så det tog extra tid att komma fram, vi skulle varit i Hodenhagen vi 14 tiden men kom fram vid 17.30.Vi lagade påskmat när vi kom fram. Janssons frestelse, kokta ägg, sill, köttbullar och prinskorv och till det öl och snaps.Vi har egen diskmaskin med oss :)

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1777

Torsdag 29 mars, Koblenz, Knaus Camping

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 13:04:48
På skärtorsdag ankom vi till Knaus Camping i Koblenz. Vi hade tur som fick en plats nere vid floden. Här delar sig Rhen och Mosel. Det blev underbart väder med sol.Här fanns det roliga små tunn-stugor som man kunde hyra, det var nog inte så jättemycket plats i dem, men de är roliga att titta på!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1776

Tisdag 27 mars, Sun Park ställplats, i Graach utanför Bernkastel Keus

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 12:58:00
Vi fick vår favoritplats på Sun Park ställplats med utsikt över floden (Mosel) Vi gick promenader längs Mosel och mös i husbilen. Emma hade många fåglar att titta på: Svanar och Gäss.
Vi beställde Schnitzel till husbilen, jättegott och de har en helt underbar sallad därtill!
Sömnig Emma ! På nätterna får hon sova hos oss där bak i sängen. Hon är så duktig och väntar till vi säger att det är ok. Sedan ligger hon stilla och fint hela natten!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1775

Måndag 26 mars, Bacharach

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 12:45:32
I dag fortsatte vi resan ner längs Rhen, vi trodde det skulle vara en bro över Rhen som vi kunde köra på till andra sidan precis som man kan över Mosel, men det finns inga broar över Rhen! Men vi kunde ta en färja över. Det var faktiskt jättekul! Man stod ute på däck!Emma älskar att åka husbil !!Vi stannade på en ställplats i Bacharach, Här var det också fint att stå och promenadvägar längs floden är det också. Nästa dag hade det börjat regna och vi fortsatte mot Bernkastel Keus.

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1774

Lördag 24 mars, Vi kommer till Braubach

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 12:35:52
Efter en god natts sömn så fortsatte vi ner mot Koblenz och vidare ner till Braubach, en liten söt stad med mycket gamla hus etc. Vi stannade på ställplatsen som låg så fint vid floden Rhen. Det var underbart fint väder och vi satt ute och solade och hade det skönt.
Vi stannade här två dagar, det var rent och fint att stå där, en park vid sidan om och den gamla fina staden precis över vägen.Det låg ett slott (eller vad det nu är) ovanför staden....
Gamla pittoreska gator i staden, vi gick och handlade kakor på ett bageri...Emma poserar vid en sorts port...Krokusarna blommar !!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1773

Fredag 23 mars, Vi åker till Tyskland med husbilen

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, april 03, 2018 12:15:36
I dag åkte vi till Tyskland, först över Öresundsbron och sedan färjan Rödby-Puttgarden. Vi stannade och handlade på Fleegards i Burg och körde sedan vidare till Hodenhaden. Det är en liten ställplats med endast 6 platser men lungt och fint och man står på plattor. När vi kom dit var vi ensamma där, men efter ett litet tag var alla platserna upptagna.
Bilden är tagen på kvällen :)

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1772

Tisdag 20 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, mars 20, 2018 09:58:43
Stackars blommor! De väntar på värme !! I natt kom det snö igen, men det töar bort snabbt när solen kommer.
Skall aldrig denna vinter ta slut ?????

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1771

Måndag 19 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson mån, mars 19, 2018 11:46:41
I dag var det besök på lekplatsen som gällde ! Här åker hon i lastbilen :)Här är klätterstenarna....Och här står hon i affären och frågar vad som önskas!?Underbart väder i dag, temperaturen ligger runt nollan, men solen skiner och helt vindstilla är det ! Fåglarna känner nog vår-vibes för de kvittrar glatt !

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1770

Söndag 18 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson sön, mars 18, 2018 12:52:51
Emma lånar Husses filt, den är också skön att sova på :)Fast det är kallt ute är det ändå skönt i solen. Emma älskar att sitta och snitta i luften i dörren till uterummet.Detta var vad vi åt i går kväll. Entrecote, små potatiskulor, ärtor och en god sås och vitlöksbröd därtill....

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1769

Fredag 16 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson fre, mars 16, 2018 13:22:12
I onsdags kväll blev Emma lite krasslig i magen och i går fick hon äta ris med fiskbullar, vilket hon verkligen uppskattar.Dock tycker hon inte om att vänta på maten... Det tar ju lite tid att koka riset och sen att svalna också. Inte populärt.Sedan så åt hon med god aptit, men slicka uppe på sin nos, det kan hon inte. Tror tungan är lite för kort?!! :)
Sedan gick vi en härlig runda i blåsten och snön med Lena och Watson. Emma är pigg och glad igen :)
När vi kom hem så sopade jag snö och då kom vår granne, Flee, ja hunden alltså och hälsade på Emma. Jag lät Emma vara med när jag tog bort snön. När Flee precis gått in till sig dök Bella, en flatte (flat coated retriever) som bor ett par gator härifrån upp på vår uppkörsel. Hon hade inget halsband och ingen Husse eller Matte syntes till. Jag släppte in Emma och tog Emmas koppel på Bella och gick för att lämna tillbaks henne. En glad hundvakt, han passar Bella på dagarna och han har en egen flatte också som heter Siri. Bella hade lyckts rymma när han öppnade dörren. Hon gör det lite då och då. Han var jätteglad att jag hade tagit med henne "hem".Vi önskar alla en riktigt skön helg !!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1768

Tisdag 13 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, mars 13, 2018 11:20:22
I dag har det regnat hela förmiddagen, och kommer väl att fortsätta så som det ser ut :(
Emma och jag gick ner till "Möllan" och tittade på ån som det var full fräs på av allt tö-vatten och regn.
När vi kom till hagen uppe vid stallen såg vi 4 rådjur som gick där. Vi tittade en stund och sedan försvann de ut i skogen bakom...Emma tittar på rådjuren...

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1767

Måndag 12 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson mån, mars 12, 2018 13:47:03
I dag har vi haft en svart/vit hund här... Snön töar bort och istället blir det lervälling på alla stigarna.
Men det fixades ganska lätt med en spann med ljummet vatten och handdular samt tvättmaskin. Tvätt maskinen var till handdukarna....

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1766

Torsdag 8 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tor, mars 08, 2018 13:17:01
Det snöar för full nu, men det är 2 plusgrader samtidigt. Så detta blir nog inte långvarigt...Det är riktigt vackert med snön på alla trädenEmma gillar snön :)

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1765

Lördag 3 mars

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson lör, mars 03, 2018 13:38:03
I dag är det underbart väder! Sol, snö, vindstilla och runt nollan ! Emma och jag har gått en liten runda ner till dammarna vid Sydsten i Stävie. Det var många som skottade och åkte skridskor på isen....
I morgon springer de Stävie Trial här i skogen. Hoppas att vädret håller i sig för dom.

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1764

Onsdag 28 februari, det snöar... :(

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson ons, februari 28, 2018 10:34:49
I natt har det snöat och även när vi var ute och gick, men inte så mycket, kanske 2-3 cm... Emma tycker inte om att det fastnar snö i tassarna, och det gjorde det fast jag friserat dem och satt på tass salva...
Men det var en skön tur i snön även om det var kallt. minus 9 grader...
Nu skall Emma och jag fika och värma oss )

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1763

Söndag 25 februari, Ett par dagar i Lundåkrahamnen...

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson sön, februari 25, 2018 12:20:40
Denna helgen har vi varit i Lundåkrahamnen utanför Landskrona. Kallt men ändå underbart väder med sol och vindstilla.Vi har myst och gått små promenader med Emma, tittat på OS och i går kom Mimme och Nana och hälsade på och vi åt varma mackor.Husse monterade backspeglar på "elcykeln" och provkörde. De fungerade perfekt.På söndag morgon sov vi till kvart över sju och sedan tog vi det lungt och åkte hem lite senare på förmidagen.... Det har varit en underbar helg !!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1762

Fredag 23 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson fre, februari 23, 2018 08:08:27
En kall och frusen morgon igen, men snart kommer solen upp, precis som i går :)
När vi hade varit ute och gått ville Emma "sola" i uterummet. Där blir så varmt och gott när solen skiner genom glasdörrarna.Det kliar !
Det är konstigt det där med Emma och sol. På sommaren kan hon ligga i solgasset i uterummet (med fråndragna dörrar så det kommer in lite luft) tills hon är jättevarm och flämtar, då gör det ingenting hon blir varm tycker hon. När vi går på promenad drar hon sig till skugga hela tiden, konstigt....Vi önskar alla en riktigt skön helg !!!Emma lånar en bit av Husses filt vid tv:n....

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1761

Måndag 19 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson mån, februari 19, 2018 11:59:45
Vår lilla pälskling, som får komma till oss i sängarna på lördag/söndag morgnarna och mysa och lyssna på radio (musik) Hon njuter i fulla drag....Härligt väder nu på mornarna, vindstilla, kallt och underbart!!Ny leksak till Husse ! Elcykel ?? (inga trampor, jättesnabb och har tre olika lägen)
Bra, nu får Husse köra med soppåsarna när vi är på ställplatser och campingar med husbilen :) Emma lånar en bit av Husses filt när han ser på Swedish Rally på tv....
Nu har Emma ätit sin nya mat i drygt en vecka. Jättegod tycker hon.. Men vikten står fortfarande på 34,8 kg

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1760

Onsdag 14 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson ons, februari 14, 2018 10:01:56
Det är underbart väder i dag, +-0 grasder och sol och vindstilla. Bilden är från "Dammarna" vis Sydsten...
Vi gick lite tidigare i dag, för det blir smutsigt och kletigt så fort solen värmer upp jorden.I lördags var vi bjudna till Micke, för att fira hans födelsedag som var den 10 januari. Vi fick jättegod mat (och mycket) och vi hade en riktigt trevlig kväll :)Emma vill fortfarande hoppa upp på stora stenar och bänkar/bord när vi är ute...Hästarna i hagen...

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1759

Onsdag 7 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson ons, februari 07, 2018 13:12:44
Här är Emma nere vid dammarna. Isen har lagt sig men jag vet inte hur tjock den är.
Det har snöat lite på den.I dag gick vi i Kohagen nere vid ån. Tänk vad skönt att ha en ren hund när man kommer hem :)Emma blev vägd i dag efter promenaden. 34,75 står vågen på. Det är skönt att ha en egen våg till henne....

• Kommentarer(1)//www.emmas-blogg.se/#post1758

Tisdag 6 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tis, februari 06, 2018 11:12:15
2,4 grader ute och härligt frisk luft! I dag gick vi en lång runda till "rävaskogen"!
Vi såg massor med småfåglar, ekorrar och harar i skogen. Spännande tyckte Emma.Jag är fortfarande förkyld, nu med snuva och lock i öronen som är kvar. Börjar bli ordentligt trött på det nu, har hållit på mer eller mindre sedan 2 november.

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1757

Måndag 5 februari, Ja då fick vi lite snö och kyla till sist..

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson mån, februari 05, 2018 11:31:39
Inte så mycket snö, men i alla fall snö ! Och jag hade en "ren" vit hund med hem :) Jätteskönt !

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1756

Torsdag 1 februari

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson tor, februari 01, 2018 07:59:39
I går när vi promenerade hittade vi dessa vintergäcken bland löven...
Det spåddes en riktigt sträng vinter men det har nog varit en av de mildaste och våtaste jag har varit med om, Undrar om det kommer en släng med snö nu snart?I gårkväll lånade Emma Husses filt att "nanna" på Hon låg där i ett par timmar, sedan flyttade hon till "sin" soffa. Lilla gullungen!

• Kommentarer(0)//www.emmas-blogg.se/#post1755

Söndag 28 januari, Fest hos Madde och Greger....

Emma 8 år - 8,5 årSkapad av Karin Pålsson sön, januari 28, 2018 11:24:06
I går kväll var vi bjudna till Madde och Greger. God mat och trevligt sällskap ! Det blev ganska sent för när man har roligt så går tiden så fort!!Lille Kenzo var också med ...